;

vineri, 30 decembrie 2016

Bruxelles, iarna nu-i ca vara

          Trece anul si n-am scris despre Bruxelles. Frumos oras, am trecut pe acolo la sfarsitul lui noiembrie. Am stat la 10 minute de centrul orasului, de Piata centrala.Am avut transfer de la aeroport spre oras si retur deci n-am avut nicio grija. Mi-i lene sa imi caut harta si cateva informatii ce le aveam despre ce am vazut.
          Am stat in centrul vechi. Piata (Grand Place) e mica dar frumoasa. Orasul era pregatit pentru sarbatorile de iarna, bradul mare si frumos trona in mijloc, langa Primarie, Casa breslelor si ceva muzeu. Am avut destul de putin timp liber, n-am intrat in niciun muzeu, din pacate, desi erau multe interesante.
          Pun aici, intru amintirea unor zile faine petrecute cu niste oameni frumosi, cateva poze.


Seara in piata centrala era un spectacol de lumini, fain de stat la un vin cald, povestit, dansat si facut poze. Ceea ce am si facut.




         Nu stiam multe lucruri despre Bruxelles, stiam de Manneken Pis (baietelul care face pis`), ca e emblema a orasului si ca e mic. Sigur ca are si o poveste, adica trei stiu eu. Dupa indelungi plimbari l-am descoperit si e tare mic :). Adica ... vreo 60 de cm :)

          Citisem despre el ca uneori il imbraca. Asa ca de 1 Decembrie, fiind si ziua Nationala a Romaniei m-am gandit ca poate il romanizeaza :). Din seria mandru ca sunt roman, ma scuzati... Ta-daaam, si l-au imbracat :D.

          Recunoasteti personajul? Aaaa, bine ca l-am vazut si dezbracat ca nu mai credeam ca e fix el ;).
Am mancat vafe, foarte bune, doua feluri, nu le-am facut poza. Am luat pranzul la Restaurantul Delirium Tremens, frumos nume,  renumit cica pentru marea varietate de beri. Eram congelata, fix de bere nu prea imi ardea. Am baut una totusi, "sa ne dam belgieni" ;). Am mancat aici o supa-crema de dovleac minunata, pentru prima data in viata mea. Baia infecta.
Cladirile vechi sunt foarte faine. Am avut asa o senzatie de Timisoara, in mai multe locuri. Pe o straduta senzatie de Sighisoara. :)


Sunt o gramada de graffitti.Este aici un muzeu al benzilor desenate, interesant de vazut. Data viitoare :)




Am vizitat Biblioteca Muntpunt. Foarte frumoasa e, despre ea am scris aici: http://istraterestra.blogspot.ro/2016/12/biblioteca-muntpunt-bruxelles.html


Am cascat ochii la toate vitrinele, multe prajituri frumoase,ciocolaterii si am mancat ciocolata buna.



La Bruxelles am mancat banane prajite, interesante erau. Am gustat si crocodil.Ok crocodilul.
Am trecut prin Parcul ingerilor. Te pozitionai sub aura si ieseau niste poze ingeresti:)


Am vazut Palatul regal de afara,  Parlamentul european de dinauntru. Impresionant de mare. Am asistat la o dezbatere pe tema coruptiei.
 Am vazut aici niste oameni funny care isi faceau poze la peretele asta, pretindeau ca voteaza :) in plen

Balansoare pentru adulti care lumineaza

 Copaci tunsi "tesuti pe sarma"



Am vazut orasul de sus.


          Am vizitat Atomium, emblema a Bruxellului. Un fel de muzeu al aviatiei as zice. Initial mi s-a parut boring. Acum imi pare bine ca am fost. Fain sa vezi cum aratau avioanele pe dinauntru acum zeci de ani. Dar si mai fain cand am trecut printr-o "nava Star Trek". Mi-am facut niste poze mishteaux aici :)




Ma uit acum si imi deschide poze mici de tot, in multe locuri faine am fost, dar deja am pus prea multe poze.
Mda, daca vi se iveste ocazia sa mergeti, RECOMAND. Sa nu uitati sa strigati la trompeta din fata garii si sa va mearga bine tot anul!
Sa fiti fericiti! La multi ani!

PS: Iarna nu-i ca vara. Am prins un frig acolo... Accuweather  "tragator de tepe care esti"!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu